خبرگزاری رسمی شهرستان کوار

( جوان نیوز ) JAVAN NEWS

چرا یاران امام در خبرگان ثبت نام می کنند؟

شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ق.ظ

جوان نیوز: صادق زیباکلام در آرمان نوشت: اگرچه زود است به یک جمع‌بندی جامع وکامل درباره وضعیت نامزد‌ها و داوطلبانی که اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان کرده‌اند دست یابیم اما به نظر می‌رسد یاران و وفاداران به امام(ره) وظیفه و تکلیف خود می‌دانند که دراین دوره از انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کنند. صرفنظر از اینکه اصولگرایان چه تصمیمی دربرابرحضور آنهاخواهند گرفت باید نفس ورود یاران امام به انتخابات جدی گرفت شود. آیت‌ا... امجد و آیت‌ا... سیدحسن خمینی و احتمالا دستغیب و محسن غرویان اشخاصی هستند که به‌رغم تفاوت‌هایی که ممکن است با یکدیگردر برخی موارد داشته باشند اما نقطه مشترک این افراد وفاداری آنها به حضرت امام(ره) است.

 بنابراین تا به این لحظه می‌توان به این نتیجه‌گیری رسید چهره‌هایی که به حضرت امام(ره) احساس تعهد و تکلیف می‌کنند، علاقه‌مند هستند هرطور است درانتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده وشرکت نمایند و در این راه نظر و هجمه‌های تندروها را به جان خریده‌اند زیرا همانطور که شاهد هستیم قبل از اینکه آیت‌ا... سیدحسن خمینی درانتخابات خبرگان ثبت نام کنند، برخی از تندروها با کاندیداتوری ایشان مخالفت کردند تا جایی که اعلام کردند امتحان اجتهاد جدی است و لازم است که همه کاندیدا‌ها در این امتحان شرکت کنند «بدون اینکه نامی از سیدحسن خمینی ذکر کنند»، حتی اعلام کردند که برخی از علما و مراجع اعلام کرده‌اند که به گواهی‌ها و اذن اجتهاد صادر از طرف ما توجهی نشود. تمامی این موارد بعد از اینکه حسن آقای خمینی اعلام آمادگی برای شرکت درانتخابات نمودند از سوی محافل نزدیک به اصولگرایان اعلام شد.
 شکی نیست که جهت این موضع‌گیری‌ها به سمت سیدحسن خمینی بود؛ زیرا بعد از اعلام حضور ایشان بود که مساله امتحان اجتهاد مطرح شد. در هر صورت آنچه مسلم است اینکه یاران و پیروان امام بعد از اینکه احساس تکلیف برای حضور در انتخابات کردند، در انتخابات شرکت خواهند کرد و درحقیقت از این زمان به بعد این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند به چه کسی رای دهند. از قرار معلوم تندروهای اصولگرا قصد آن را دارند که از طرف مردم درباره خبرگان به داوری بنشینند و با راه انداختن جو غیراخلاقی عملا جلوی ثبت‌نام و نامزدی برخی از چهره‌های اصیل انقلاب را بگیرند. البته در این دوره از خبرگان مانند تمامی دوره‌ها نقش آیت‌ا... هاشمی بازهم به چشم می‌خورد و تندروها با مخالفت‌های خود با کاندیداتوری ایشان و دیگر یاران امام قصد دارند با آیت‌ا... هاشمی مخالفت کنند.
 امروز آیت‌ا... هاشمی به همراه آقای روحانی و سیدحسن خمینی نماد اعتدال و رفتارضد افراط‌گرایی در جامعه هستند لذا می‌توان نتیجه گرفت که تندروها به این دلیل با این بزرگان مخالفت می‌کنند که نمی‌توانند در فضای اعتدال زیست کنند. فارغ از اینکه جو غالب جامعه امروز اعتدال و اعتدال‌ورزی است، بدون شک آرایش مجالس خبرگان و شورای اسلامی هم اعتدالی خواهد بود. 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۸
روح اله کشت کار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی