خبرگزاری رسمی شهرستان کوار

( جوان نیوز ) JAVAN NEWS

جوان نیوز به نقل از بهار کوار: حجت الاسلام مهدی آقایی امام جمعه شهرستان کوار در خطبه های امروز نمازجمعه کوار با اشاره به لزوم رعایت اخلاق و ادب انتخاباتی در انتخابات پیش رو گفت: رعایت اخلاق و ادب انتخاباتی بین طرفداران، داوطلبان و عموم مردم، زمینه رشد جامعه را فراهم می آورد.

خطیب جمعه کوار اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور در خصوص انتخابات داشت که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «از جمله عرصه های رعایت حق مردم در انتخابات این است که اگر کسی صلاحیت داشت او را رد نکنیم و به او میدان بدهیم و برعکس اگر کسی چه در انتخابات خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی، صلاحیت قانونی نداشت با اغماض و بی دقتی او را وارد عرصه نکنیم که بی توجهی به این دو نکته، ضد حق الناس است».

 

امام جمعه کوار ضمن قدردانی از کاندیداهایی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند، افزود: حضور داوطلبان در عرصه انتخابات، نوعی تایید نظام و کمک در برگزاری پرشور انتخابات می باشد.

 

حجت الاسلام آقایی با اشاره به مباحث صورت گرفته در خصوص حکمیت در انتخابات شهرستان کوار، گفت: اینکه عده ای بنشینند و از طرف مردم تصمیم گیری کنند که از بین کاندیداها شخصی را انتخاب کنند و مردم را مجبور به تمکین کنند، امر مشروعی نیست و مردم به کسی چنین وکالتی نداده اند که بخواهند از طرف مردم در این خصوص تصمیم گیری کنند.

 

وی افزود: کاندیداها خود دارای حقی می باشند و می توانند خودشان دور هم جمع شده و خودشان با همدیگر مصالحه کنند، امری که هم مشروع، هم مقبول و هم متعارف است و اگر هر کاندیدا وقتی می بیند فرد دیگری اصلح از خودش است، کنار برود و فقط یکی دو نفر باقی بماند، خدمتی به مردم و شهرستان کرده اند و این امر کار را برای مردم آسان می کند چرا که مطمئنا تشخیص اصلح از بین 40 نفر بسیار مشکل تر از تشخیص بین چند نفر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۲
روح اله کشت کار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی